Radikalt, 4. valgkampsudgave 2019

Danmark skal fremad

Grundlovsdag står Danmark over for et afgørende valg. Skal vi have mere af det samme eller en ny retning? Radikale er ikke i tvivl. Vi kæmper for forandring. For et grønnere, friere og stærkere Danmark. For klimaet, børnene og fremtiden. På valg.radikale.dk har vi samlet politik og kandidater, som vil gøre en forskel.

Højere klimaambitioner: Danmark skal leve op til Paris-aftalen

En ny regering skal sikre, at Danmark får en bindende klimalov, som forpligter os til at reducere udledningen af CO2 og andre drivhusgasser med 70 procent i 2030. Sådan lyder et fælles klimakrav til en ny regering fra Radikale Venstre, Enhedslisten, SF og Alternativet.

72 timer fra dør til dør

Der er under en uge til, at valgstederne lukker. Mange danskere er endnu i tvivl. Intet er afgjort, før den sidste stemme er i hus. Radikale Venstre holder dampen oppe og samtalerne i gang i de sidste 72 timer af valgkampen. Derfor går radikale kandidater og frivillige fra dør til dør i valgkampens sidste 72 timer.

Banke, banke på!

Fem radikale sejre i denne valgperiode

Hvad har Radikale Venstre egentlig leveret i de forgangne fire år, og hvor er beviserne for radikal indflydelse? Det har vi spurgt Sofie Carsten Nielsen om, der her har udpeget fem sejre.

Få fem sejre
MØFFE ER NY SPINDE-DOKTOR
Morten mødte katten Møffe under sin første overnatning i valgkampen. Men hvad sagde Møffe til Morten? Kom med dit bud her
ER DU OGSÅ EN KLIMATOSSE
Sig det med en selfie og slut dig til alle os, som sætter klimaet først. Lav dit eget klimatossede profilbillede her.

Mortens aften i magentaland

Europa eller kaos. Det var det enkle budskab, Radikale Venstre gik til Europa-valg med. Valgkampen kulminerede med 10,1 procent af stemmerne, det bedste radikale valgresultat siden 1973, to mandater - og dermed det bedste radikale Europa-Parlamentsvalg nogensinde.

Radikale Venstre i Europa-Parlamentet

Efter det fantastiske resultat ved Europa-Parlamentsvalget, har Radikale Venstre nu to mandater - den genvalgte Morten Helveg Petersen og nyvalgte Karen Melchior.

Mød Morten og Karen

Valgkamp med et tvist

Valgkamp er ikke længere bare paneldebatter og husstandsopdelinger. Der skal andet og mere til. Både for at få opmærksomheden og for at få vælgerne i tale. Derfor har Radikale Venstre gennem de sidste to år lagt særlig vægt på at finde nye måder at få samtaler i gang på. Det er helt afgørende i en tid, hvor tilliden slår nye bundrekorder.

Læs hvordan kandidaterne får folk i snak
RADIKAL POLITIK - kun et klik væk
FREMAD - 132 bud på det grønnere, friere og stærkere Danmark