Radikalt, august 2018

Hvad er afgørende for fremtidens folkeskole?

Første skoledag er noget helt særligt.
Morten Østergaard og Sofie Carsten Nielsen besøgte Nørre Fælled Skole, netop som der blev taget hul på et nyt skoleår. Her tog de en snak med to eksperter, som begge har et bud på, hvordan vi skaber en bedre folkeskole.

Hør hvad de sagde

20.000 nye studieboliger

Cecilie er netop kommet ind på jurastudiet i København. Men lige nu er der lange udsigter til, at hun kan flytte fra barndomshjemmet i Tune. Det er den samme historie hvert år: Nye studerende mangler boliger. Radikale Venstre er klar med et nyt forslag, der forhåbentlig kan sørge for, at vi ikke skal mangle studieboliger i fremtiden.

Mød Cecilie og læs mere om forslaget

Formodet samtykke til organdonation vil redde liv

Lige nu er der mennesker, der dør på ventelister, fordi for få danskere tager stilling til organdonation. Et borgerforslag om formodet samtykke til organdonation rejser debatten igen. Tiden er kommet til at prøve den omvendte model.

Miraklet i Mechelen

"Jeg bruger min by som et våben mod populisme." Sådan sagde borgmesteren i den belgiske by Mechelen, da Morten Østergaard besøgte ham for at høre om hans ideer og resultater på integrationsområdet. Bart Sommers er nemlig målrettet gået efter at skabe en vellykket integration, og det er på mange punkter lykkes.

Få tre gode pointer fra Bart Sommers om integration

Et (u)genkendeligt Danmark

Forestil dig, at du rejser væk fra Danmark. Væk i mange år. Hvad vil du undre dig over, når du kommer tilbage? Hvad vil du kunne genkende? Hvad vil være forandret? Og vil du stadig have lyst til at bo der?

Mikael Barfod flyttede fra Danmark i 1981. Her 36 år senere er han flyttet tilbage. Tilbage til et land, som han på mange måder har svært ved at genkende.

Læs om Mikaels gensyn med Danmark

Månedens facebookbrøl: Burkaforbud endte i kærlighedsstorm til politiet

Zenia Stampe var, allerede aftenen før burkaforbuddet trådte i kraft, ude med ros til politiets håndtering af den nye lov.

Vær med i debatten!

Tal med: Hvad er en god folkeskole for dig?

Radikale over hele landet gik lørdag d. 11. august på gaderne for at høre, hvad folk mener om folkeskolen. Hvordan synes de, at det går med folkeskolen? Er de bekymrede? Og har de gode råd til, hvordan vi får skabt en god skole for alle?

Læs mere og se billeder fra dagen

Kom til landsmøde

September er lige rundt om hjørnet, og det er Radikale Venstres landsmøde også. Igen i år er det muligt for alle medlemmer såvel som ikke-medlemmer at deltage i en lørdag fyldt med politik og spændende debatter. Som medlem kan du også deltage søndag, hvor der blandt andet er valg af dette års spidskandidat til Europa-Parlamentsvalget.

Tilmeld dig landsmødet

Vær med til at udvikle politik

Vil du sætte dit præg på Radikale Venstres internationale politik? Har du mod på at være med til at skrive et holdningspapir om menneskerettighederne eller om vold i nære relationer? Der er rig lejlighed til at sætte sit radikale aftryk.

Læs om mulighederne
Følg os på Facebook