Radikalt, januar 2020

Klima, klassisk musik og kondi: Her er politikernes nytårsforsætter

Kan du gætte, hvem der vil blive bedre til at komme til tiden? Eller hvem der skal i gang med at træne op til de stejle bjergstier i Alperne? Vi har spurgt både lokale og landspolitiske folkevalgte om deres politiske og personlige mål for det nye årti.

Året der gik i billeder

Det har været et særdeles begivenhedsrigt år. 2019 har budt på to vigtige valg, først et Europa-Parlamentsvalg og derefter et folketingsvalg.

Se hvad året bød på

Føljeton: Klimalovens vej fra spirende folkekrav til forpligtende aftale

Kom med i kulissen, når vi går bag om klimalovens fødsel og fortæller om tilblivelsen fra folkekrav til færdig lov. Klimaloven er nu landet, og i dette tredje kapitel giver vi derfor et overblik over de fem vigtigste ting, du skal vide om den nye lov.

Læs mere om klimaloven

Årets hits på de magenta-farvede digitale kanaler

Et valgår er selvfølgelig garant for masser af nyheder og opslag på sociale medier, men hvilke klarede sig egentlig bedst? Det får du et overblik over her, hvor vi har samlet årets "greatest hits" i Radikale Venstres digitale liv.

Se hitlisten

Landsformandens nytårsklumme

Et årti har åbnet sig med friske dage og nye muligheder. Og vi kan i Radikale Venstre gå det i møde på et solidt fundament at flotte resultater og et stærkt landsforbund, der står sammen. Sammen som parti, allieret med virkelighed og med fokus på de udfordringer, der kun kan løses i fællesskab. Læs med når landsformand Svend Thorhauge kaster sit blik på det nye års projekter i partiet.

Læs klummen

Hop på samtaletoget i Skanderborg

Hvordan genskaber vi tilliden? Hvad er det største problem? Og hvad vil vi som parti huskes for? Det er spørgsmålene, når politisk leder Morten Østergaard og landsformand Svend Thorhauge i disse måneder gæster landets storkredse. Men hvad siger medlemmerne? Kom med til Kulturhuset i Skanderborg, hvor østjyske medlemmer en decemberaften havde stimlet sig sammen for at diskutere, hvilket billede der skal tegnes af Radikale Venstre i denne valgperiode.

Finansloven blev præsenteret i hjerteregn

"Vi får både mere sund fornuft og mere hjerte i dansk politik." Sådan lød det fra Sofie Carsten Nielsen fra Folketingets talerstol, da hun holdt sin tale ved finanslovens tredjebehandling kort før jul. Og mere præcist kan det næppe siges – den sunde fornuft er tilbage i dansk politik, og det fejrede vi fra Radikale Venstres side med en sand hjerteregn.

Helveg og Melchior: Det skal vi knokle med i 2020

En europæisk klimalov, grøn strøm på tværs af Europa, kunstig intelligens og tech-giganter. Det er bare nogle af de ting, de to radikale medlemmer af Europa-Parlamentet skal arbejde med i det nye år.

Læs mere fra Morten og Karen

Se med, da Mint og hendes familie fik den store nyhed

Vi sluttede året af på en stor nyhed. Kort før jul lykkedes det nemlig at få vedtaget en ændring af den såkaldte "Mint-lov", der betyder, at mindst 83 udviste børn nu kan vende hjem til Danmark. Endelig sejrer den sunde fornuft.

Se hvordan det gik

Navne og begivenheder: Et kig på 2020 og årets store radikale projekter

Døren til 2020 er netop åbnet, og det bliver et år fyldt med arrangementer i radikalt regi. Her får du et samlet overblik over Nytårsstævnet, arbejdet med det nye principprogram, forårs-, folke-, lands-, og efterårsmøder. Og endelig, så har vi været forbi RV Lolland-Falster, hvor æresmedlem Jenny Rasmine Ottosen fyldte 100 år.

Følg os på Facebook
Følg os på Twitter