Radikalt, 20. marts 2020

Spørg og få svar

Radikale Live er gået i luften. Fremover sender vi live på Facebook på alle hverdage med Morten Østergaard, Sofie Carsten Nielsen med flere. Her kan du stille spørgsmål og få svar, blive opdateret på de seneste politiske tiltag og høre om Radikale Venstres overvejelser. Det bliver indimellem håndholdt, men ærligt og direkte. Så vi sammen kan drøfte situationen, blive klogere og finde løsninger.

Se live med Morten og Sofie

Sammen om økonomisk hjælp

Vi står skulder ved skulder med alle, der sidder hjemme og er bekymrede for, om der er et job, når den her krise er overstået. Derfor står hele Folketinget sammen om en ny stærk økonomisk hjælpepakke til de største virksomheder og til de allermindste - til freelanceren, til den studerende og den ledige. Vi skal undgå, at den her sundhedskrise bliver til en finanskrise.

Coronakrisen viser vores sammenhold

Imens coronakrisen raser, ser vi storsind og samfundssind blomstre op gennem frivillighed og alternative fællesskaber. Læs med og hør mere om nogle af de gode initiativer, som allerede er sat i gang. Måske kan du endda blive inspireret til, hvordan du kan hjælpe eller finde hjælp.

7 ting vi kan gøre for den mentale sundhed under coronakrisen

Karantæne er ofte en ubehagelig oplevelse for dem, der er i den. Vi er adskilt fra dem, vi elsker. Vores frihed begrænses, fremtiden virker usikker. Alt det går ud over vores mentale sundhed. Men hvordan påvirker det os, når vi ikke længere kan gøre alt det, vi plejer? Det har det videnskabelige tidsskrift The Lancet undersøgt. For selvom de fleste her i Danmark stadig gerne må gå en tur i parken eller handle ind, lever vi alle mere isoleret, end vi plejer. Det påvirker os psykisk. Heldigvis er der en hel del, vi som samfund gøre for, at vi kommer gladest gennem krisen.

Få tips til karantænen

Fra isolation af skiturister til et lukket Danmark: ”Det er exceptionelle tiltag”

Drastiske tiltag mod corona holder de fleste danskere hjemme, mens andre er sendt på overarbejde i bl.a. sundhedsvæsenet. Hvordan skal vi forstå den vidtgående nedlukning af Danmark, og er der grund til at være bekymret, spørger vi Radikale Venstres sundhedsordfører Stinus Lindgreen.

Læs interviewet

EU fungerer stadig - men enegangen hersker

Ligesom de fleste andre dele af samfundet, er også EU-systemet vingeskudt på grund af Corona-pandemien. Alligevel fungerer vigtige dele af EU stadig, hvilket er vigtigt under en krise som denne. Europa-Parlamentet er lukket ned, og alle medarbejdere arbejder hjemmefra. Vigtige udvalgsmøder om klimaet og den aktuelle flygtningesituation er udskudt på ubestemt tid. Det betyder ikke, at arbejdet er lukket ned.

Dagbog fra Stinus

Hver aften udgiver vi en lille opdatering, hvor sundhedsordfører Stinus Lindgreen opdaterer os på Corona-situationen. Her kommenterer han både på de tiltag, som regeringen har taget, og svarer på de spørgsmål, han skulle modtage i løbet af dagen.

Følg med på Stinus' facebookside

Nyt fra organisationen

Radikale Venstres landsforbund og forretningsudvalg følger selvfølgelig myndighedernes anbefalinger i forbindelse med coronavirussen. Det har i første omgang betydet, at alle arrangementer i marts måned er aflyst eller udskudt.

Følg os på Facebook
Følg os på Twitter