31. januar

Videojournalist og presserådgiver

Radikale Venstre søger en skarp formidler og presserådgiver, der vil være med til at præge nyhedsstrømmen fra Christiansborg. Du får plads i vores kommunikationsteam, som er rigere på ideer end på antal hoveder.
Det er en todelt stilling, hvor du dels skal bidrage til at vores politiske historier og reaktioner ender i mediestrømmen, dels formidle historier og politiske budskaber på Radikale Venstres egne kanaler på tværs af platforme. Herunder får du blandt andet ansvar for at redigere vores kvartalsvise medlemsmagasin ”Radikal Politik” samt månedlige nyhedsbreve.

Vi forestiller os, at du har en journalistisk eller kommunikationsmæssig uddannelsesbaggrund. Du har været på arbejdsmarkedet i et par år eller mere, og har erfaring med at lave indslag til TV eller web-TV.

Dit journalistiske håndværk er sikkert både i tekst og billede, og du har et skarpt blik for redigering. Du er en god historiefortæller, der kan formidle, oversætte og versionere komplicerede politiske historier til forskellige målgrupper og platforme. Du er vant til selv at udvikle, optage og klippe dine indslag og er ikke bange for at sætte dig ind i nye værktøjer, medier og teknik.

Arbejdet i maskinrummet på Christiansborg er hektisk. I hverdagen er afstanden til tastaturet kort og arbejdsopgaverne kan være både mange og forskellige, når nyhederne ruller. Derfor er det en fordel, at du er struktureret og god til at planlægge. Det vil blandt andet komme til udtryk, når vores medlemsblad og nyhedsmails skal udsendes.

Vi arbejder tæt sammen, men du skal også selv kunne drive dine projekter, historier og opgaver. Og du skal have lyst til at arbejde med at udvikle vores medlemskommunikation i nye formater, så den er nærværende, involverende, mobiliserende og skaber debat.

Vi kan tilbyde en unik arbejdsplads i fantastiske omgivelser midt i hjertet af København. Hos os vil du få en nøglerolle i et engageret og dedikeret team, din hverdag vil blive både fagligt omskiftelig og udviklende.

Arbejdet kan tilrettelægges, så du kan få indbygget fleksibilitet i en travl hverdag, der tilgodeser familielivet.

Vi glæder os til at se din ansøgning og behandler den med fortrolighed. Vi indhenter kun referencer efter aftale med dig.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at skrive eller ringe til pressechef Andreas Hemmeth (61624026/andreas.hemmeth@ft.dk) eller kommunikationschef David Aurvig (61623610/david.aurvig@ft.dk).

Deadline for ansøgningerne er mandag den 20. februar kl.12.00.