Videopraktikant | Radikale Venstre

25. oktober

Videopraktikant

Brænder du for politik og video? Radikale Venstre søger en praktikant med flair for video og med en lyst til at være midt i det politiske centrum
Det sidste halve år har Radikale Venstre oprustet markant på videofronten på Sociale Medier. Det forarbejde skal nu for alvor rulles ud. Vi tager det seriøst, at man som parti i dag er sit eget medie. Derfor søger vi en nysgerrig og ambitiøs praktikant til foråret 2018, der vil hjælpe os med at udvikle, hvordan vi bedst fortæller historier og bruger video i en travl hverdag med mange indtryk på Sociale Medier.

Til daglig vil du arbejde tæt sammen med vores videoredaktør. Sammen har I det primære ansvar for, hvordan Radikale Venstre udkommer med video på SoMe og vores online magasin Radikalt. Der er altså mulighed for stor indflydelse og udvikling af dit fortælletalent. Det er et krav, at du er frisk på at få en masse optagekilometer i benene og ikke er bange for at håndtere et kamera.

Dine primære opgaver vil være mange og ofte forskelligartede i en travl politisk hverdag. Dit fokus vil være på: Idéudvikling, optagelse, liveafvikling og redigering. Vi filmer på Sony FS5 og redigerer i Adobe Premier.

Hvem er du:
Du er en selvstændig person, med lyst til at fortælle gode historier med video.
Optagelse og redigering er ikke fremmed for dig, og teknik skræmmer dig ikke.
Du synes politik er spændende og kan se, hvordan du kan hjælpe med at gøre det spændende for andre.

Det får du:
Muligheden for at forme Radikale Venstre som deres eget medie.
En hverdag med plads til filme og eksperimentere.
En praktikplads, hvor du vil være i tæt samarbejde med en professionel videojournalist og dokumentarist.
Daglig arbejdsplads på Christiansborg.

Hvem er vi:
Sekretariatet består af ca. 20 medarbejder, der sidder sammen med de otte medlemmer af Folketinget. Vi er ambitiøse, men sørger altid for, at det er rart og sjovt at gå på arbejde.

Praktisk
Det er en forudsætning, at dit praktikophold kan meritoverføres til din uddannelse, og at du ikke bliver forsinket i din uddannelse grundet praktikopholdet. Opholdet er som udgangspunkt på fuld tid, hvis du kan få fuld meritoverførsel. Dog er vi fleksible med hensyn til arbejdstid, hvis du har behov for eksempelvis at følge et fag ved siden af eller passe et studiejob. Praktikopholdet er ulønnet og løber i forårssemestret 2018.

Spørgsmål kan rettes til videoredaktør, Merle Banggaard på merle.banggaard@ft.dk eller på 61625448

Send ansøgning
Udfyld og indsend formularen herunder. Ansøgning og CV kan vedhæftes som filer. Efter indsendelse vil du se en kvittering på skærmen. Send din ansøgning senest d. 17. november, men gerne hurtigst muligt, da vi afholder samtaler løbende.