Stem radikalt for et grønnere, friere og stærkere Danmark

Sofie Carsten Nielsen sammen med Andreas Steenberg og Martin Lidegaard ved Radikale Venstre sommergruppemøde 2022
I morgen går Danmark i stemmeboksen. Vi håber, du stemmer radikalt. For Danmark har brug for et parti, der tør, hvor andre lader stå til. Nye tider kræver nye svar – og nye måder at finde dem på. Vi kan ikke bare fortsætte, som vi plejer.

Man siger, politik handler om at få andre til at mene det samme som en selv. Efter den målestok har valgkampen bragt Danmark langt i vores retning.

For nu kan flere se, at det går for sløvt med den grønne omstilling, og at vi skal have både højere mål og hurtigere handling. Flere bakker nu op om at gøre op med skøre regler og indføre den sunde fornuft i udlændingepolitikken. Flere har forladt ideen om blokpolitik og etpartiregering og ønsker nu en bred regering over midten.

Det er godt, for det er radikalt.

Vi stod fast, da andre tøvede. Vi havde brug for et valg. For Danmark er omringet af kriser, og her er en ét-partiregering ikke en sund eller solid løsning. Det lærte vi ikke mindst af minkskandalen. Derfor har vi Radikale taget konsekvensen og ansvaret på os og stoppet den socialdemokratiske etpartiregering. Det kunne ikke fortsætte, og det kommer vi ikke til at lægge mandater til igen.

Hvis bare Jakob Ellemann ville vende sig ind mod midten, så ville meget være bedre. Men så længe, han sidder fast med den yderste højrefløj - Støjberg, Vermund og Messerschmidt - så kan vi ikke pege på ham. Vi håber, han flytter sig!

Du kender os på vores værdier. De gælder fortsat. De står på 117 års radikale skuldre.

Så selv om det er hendes etpartiregering, vi har gjort op med, så peger vi på Mette Frederiksen. For hun er den eneste statsministerkandidat, der har meldt sig klar til at opgive blokpolitikken og samle rød og blå om at løse kriserne.

Det er godt, men ikke nok. For der er brug for nogen, som sætter retningen, og holder regeringen på sporet.

Radikale Venstre er garanten for, at en sådan regering leverer klimahandling, fører ansvarlig økonomisk politik, investerer i vores børn og unge og kommer af med nogle af de skøre regler på udlændingeområdet.

Rigtig god valgdag i morgen!

Med venlig hilsen,
Sofie Carsten Nielsen, Martin Lidegaard og Andreas Steenberg