Nyheder fra Vordingborg

Folketingskandidat 2024 ->

Sofie Holm ny folketingskandidat for Vordingborg

Endnu en ung kandidat skal kæmpe om en plads, når der næste gang udskrives valg til Folketinget. Det er Sofie Wagner Lærkesen Holm, der er valgt som Vordingborgkredsens folketingskandidat for Radikale Venstre.

– Sofie er en ung kandidat men har allerede stor politisk erfaring fra gangene på Christiansborg som assistent for vores egen Kathrine Olldag (R), da hun sad i Folketinget, fortæller Carsten Nøhr Larsen, formand for Radikale Venstre Vordingborg.

Sofie Wagner Lærkesen Holm stammer fra Sorø og har ønsket at blive opstillet i Sjællands Storkreds. Hun studerer molekylær biomedicin i København.

– Hun er af andre beskrevet som videbegærlig. Selv kalder hun sig for en politisk nørd. Det kan vi godt lide i Radikale Venstre, og der var da også enstemmig opbakning til Sofie Holm som kandidat til næste folketingsvalg – hvornår det så kommer, siger Carsten Nøhr Larsen, der på generalforsamlingen modtog genvalg som formand for den lokale partiforening.