Rasmus Beltofte

Rasmus Gamst Beltofte

Medlem af Hovedbestyrelsen
Vestjyllands Storkreds
Kan vi ikke gøre det lidt bedre? Sætte overliggeren op? Tænk hvis vi turde tænke nyt? Gøre op med plejer? Jeg drømmer om en kommune og region, hvor vi hjælper flere til at lykkes. Sætter mennesker fri til at leve det liv, netop de ønsker. Så er vi kommet langt, ikke?
Rasmus Gamst Beltofte

”Når de kloge, smukke og rige ikke vil så må vi andre jo”.

Mine forældre har altid været aktive i lokale bestyrelser og fællesskaber, men dog aldrig i politik. Vi kan brokke os, men hvad kan vi selv gøre. Den værdi tror jeg, jeg fik med hjemmefra. Med tre børn blev lokalpolitikken pludselig vedkommende, også for mig. Men ikke kun dagtilbud og skole, også klima, kultur og foreningsliv m.m. At skabe et bedre i morgen end i går - for og med næste generation.

Mine hjertesager

En grønnere kommune og region. Regningen skal ikke sendes til børneværelset, vi må gå forrest. Med bæredygtige indkøb, grøn transport og vejledning til at træffe bæredygtige valg. Med gode rammer for grønne jobs, mere vedvarende energi, hurtigere ladestandere og en offensiv PtX strategi, nu vi får havvinden i land i Holstebro.

En friere kommune, hvor skolen sættes fri for test og krav, hvor vi investerer i vores børn og viser reel tillid til, at lærere og fagpersoner ved, hvad der virker. En kommune med mere åbenhed og mindre kontrol. En kommune med udsyn, mangfoldighed og plads til at kunne være den, man er.

En stærkere kommune med gode dagtilbud og minimumsnormeringer, med et varieret kulturliv, stærke uddannelser og ditto lokalsamfund, som tiltrækker tilflyttere. Hvor vi har gode rammer for innovation og erhverv. Så vi kan hæve overliggeren for børn, sårbare og ældre.

Om mig

Gift og far til tre, Dagmar på 12, Valdemar og Wilhelm på 7.
Stor interesse i fodbold, cykling, kulturliv, bøger, mad og vin.

• Byrådsmedlem siden 2018
  • Medlem af Kultur og Fritidsudvalget hhv. Udvalget for Natur, Miljø og Klima
  • Formand for bestyrelsen i Holstebro Kunstmuseum
  • Arbejder som leder af et frivilligcenter