Ældre udgaver

KRV-slutspurt: Vær med til 100 timers dørbank

De sidste dage og timer er afgørende, når vælgerne skal beslutte sig for, hvor krydset skal sættes. Vær med i slutspurten den 12.-15. november, når vi afslutter kommunal- og regionsrådsvalgkampen med 100 timers kollektiv dørbank over hele landet. Ved en fælles indsats får vi de sidste stemmer hjem.

Den 12.-15. november laver vi en fælles KRV-slutspurt med 100 timers dørbank. Konceptet er enkelt: Kandidater, frivillige, medlemmer og tillidsvalgte går alle ud og banker på døre for at tale med vælgerne om, hvad der er vigtigt for dem.

Sekretariatet udarbejder skræddersyede ruter til alle tilmeldte foreninger, så vi øger sandsynligheden for at møde potentielle radikale vælgere på vejen. Ønsker du at være med i de 100 timers dørbank, så kontakt din kommuneforeningsformand og hør, om jeres forening er tilmeldt.

Vi håber, at flest mulige vil gå med i den fælles slutspurt, så vi sammen kan gøre landet lidt mere magenta.

Læs med her i nedenstående om, hvorfor dørbank er så effektiv en kampagneform.

Tre kampagner i én

Dør til dør kan synes meget tidskrævende. Til gengæld er det faktisk tre aktiviteter på samme tid. Vi opnår altså meget mere, end når vi kun står på gaden eller ved torvet. Se blot her.

Dem, der ikke er hjemme (20-50%):

  • Læg en flyer i deres postkasse (tilføj evt. post-it med en kort hilsen).
  • Svarer til en almindelig omdeling

Dem, som tager imod en flyer (30-40%):

  • Det samme som gadeuddeling
  • Men det er meget mere effektivt, flyeren bliver liggende på køkkenbordet og bliver ikke smidt i nærmeste skraldespand. Og man får en chance for at sige tak, fordi de tager imod materialet.

Dem, som du får en samtale med (10-20%):

  • Meget mere effektiv kampagneform end alle andre.
  • Men hold det kort (2 til 5 min)
  • Og hvis de viser stor interesse: Spørg, om de kunne fristes til at blive medlem eller aktive i valgkampen, og sig tak for samtalen under alle omstændigheder.
1/0

En effektiv kampagneform: 1 ud af 6 døre giver en stemme

Dørbank et af de ældste kampagnegreb – om end at det ikke har været så udbredt i Danmark. Erfaringer fra Sverige viser, at hvert sjette besøg giver en stemme, hvilket er en væsentlig højere konverteringsrate end almindelig flyer-uddeling. Det tager tid, men har også en mase fordele:

  • Vi bestemmer selv, hvilke områder vi går ud i, og hvilke døre vi banker på. Hvis vi er målrettede i forhold til, hvilke vælgere vi bruger tid på, bruger vi vores kræfter bedre.
  • Vi møder vælgere på tidspunkter, hvor vi ellers ikke møder dem, og hvor de ofte har bedre tid, end når vi møder dem på gaden.
  • Det er en god måde at fastholde vælgerkontakten på – og for den ikke-indvalgte kandidat er det en god måde at få vælgerne til at huske en på.
  • Vi får viden om, hvad der interesserer og optager vælgerne. Det er et demokratisk ærinde, der skaber relation, nærvær og ikke mindst tillid.