Hans Laugesen

Kommuneformand
Hørsholm Kommune
Vi skal ikke føre ideologiske korstoge, men behandle hinanden ordentligt og skabe en by, hvor vi har en høj standard for vores kommunale ydelser, så børnene trives i daginstitution og skole og de ældre kan se frem til en omsorgsfuld og tryg alderdom.
Hans Laugesen

Det er vigtigt at kæmpe for at fastholde to radikale pladser i kommunalbestyrelsen. Det giver os afgørende indflydelse til at sætte et socialliberalt aftryk på Hørsholm.

Vi er er rigt lokalsamfund, hvor få er uden for arbejdsmarkedet og mange har gode job. Vi har råd til at prioritere klimaindsats og miljøet også selv om det koster uanset om det er flere ladere til elbiler eller seperatkloakering for vi skal værne om et grønt Hørsholm.

Vi skal fastholde et højt fagligt niveau og en stærk almendannelse i Hørsholms skoler.

Hørsholm skal være:

• en kultur- og idrætsby for alle.
  • attraktiv for alle aldersgrupper.
  • en attraktiv erhvervsby.
  • en grøn by - nej til byudvikling vest for motorvejen.

Mine mærkesager

Vi skal føre en ansvarlig økonomisk politik, men det er vigtigt at fastholde kvaliteten i vore skoler og daginstitutioner og vi skal have et anstændigt niveau for vores hjemme- og ældrepleje.

Om mig

Har boet i Hørsholm siden 1977, hvor jeg blev ansat på Rungsted Gymnasium som lærer. Blev i 1983 ansat i Gymnasieskolernes Lærerforening, GL. De næste 35 år var jeg med til at forhandle tre gymnasiereformer, blev ansvarlig for GL’s efteruddannelsesenhed og fik ansvar for GLs internationale aktiviteter.

I Hørsholm har jeg været bestyrelsesmedlem og -formand i grundejerforening, i to børnehaver, var bestyrelsesformand på Vallerødskolen i 6 år og har siddet i bestyrelsen for Rungsted Havn i flere perioder.

Jeg har været aktiv radikal siden 1978 og har været lokalformand i 16 år og formand for den daværende Fredensborgkreds i 5 år. Har siden dec. 2020 siddet i Hørsholm kommunalbestyrelse, hvor jeg er medlem af Social- og Seniorudvalget og næstformand i Sundhedsudvalget.

Jeg er pragmatisk - god til at finde løsninger, der fører til resultater.