Folketingskandidat i Vestjyllands Storkreds
Regionsrådsmedlem i Region Midtjylland, suppleant til Hovedbestyrelsen (fra Østjyllands Storkreds)
Vi skal lave politik for fremtiden! Politik skal nemlig løse de reelle problemer! Vi skal have fornuften tilbage i udlændingepolitikken, og investere i den grønne omstilling og i vores uddannelsessystem.
Josefine Schlosser

Jeg hedder Josefine, er 24 år, kommer fra Lemvig og bor i dag i Aarhus, hvor jeg studerer. Derudover sidder jeg i Regionsrådet i Region Midtjylland. Jeg nyder at komme hjem til Vestjylland, hvor jeg elsker de store vider og hvor der er højt til himlen. Jeg tror på, at vi skal kæmpe for, at uanset hvor man bor i landet, så skal vi insistere på udvikling - og ikke afvikling! Jeg stiller op til Folketinget, fordi jeg drømmer om en fremtid, der er grønnere, friere og har plads til forskellighed. Et samfund der bygger på tillid, frivillighed og omtanke.

Derfor skal vi investere i vores mentale samfund! Hver tredje af os får en psykisk lidelse gennem livet - alligevel er psykiatrien underprioriteret. Vi skal investere massivt i psykiatrien og i tidlige indsatser for vores børn og unges mentale trivsel. Det kalder på stærke fællesskaber, gode skoler og dagsinstitutioner og ungdomsmodtagelser.

Vi skal dyrke potentialet i at Vestjylland kan blive Danmarks grønne hjerte. Den grønne omstilling er nemlig Vestjyllands fremtid! Vi skal arbejde for flere grønne arbejdspladser og insistere på udvikling frem for afvikling. Vi skal udnytte Vestjyllands position inden for vindenergi og biogasproduktion, investere massivt i Power-to-X og understøtte videreudviklingen af følgeindustrier og oprette flere grønne uddannelser.

Derudover mener jeg, at vi skal lave politik for fremtiden! Politik skal nemlig løse de reelle problemer! Vi skal have fornuften tilbage i udlændingepolitikken, og investere i den grønne omstilling og i vores uddannelsessystem. Vi skal gennemføre reformer, der kan sikre tilstrækkeligt med mennesker til vores velfærd og virksomheder.

2022-
Student fra Lemvig Gymnasium
Josefine Schlosser til Pride

Opstillingskreds

Josefine Schlosser er opstillet som folketingskandidat i Holstebrokredsen og Struerkredsen i Vestjyllands Storkreds.