Josefine Schlosser

Regionsrådsmedlem, suppleant til Hovedbestyrelsen
Region Midtjylland

Jeg drømmer om, at Region Midtjylland i fremtiden er det bedste sted at være ung. Det betyder, at vi skal understøtte de unges trivsel, og sørge for, at man kan få hurtig og god hjælp. Region Midtjylland skal også være stedet, hvor vi tager seksuel sundhed op, og hvor vi anerkender, at det også har stor betydning for både vores mentale og somatiske helbred.

Jeg drømmer også om, at vi sørger for, at det er en region i balance. At vi dermed sørger for, at man kan få en god uddannelse, uanset hvor man bor og en god og nær sundhedsfaglig behandling.

Jeg håber også på, at Region Midtjylland er stedet, hvor vi tager den grønne omstilling seriøst. Hvor vi prioriterer plads til vild natur og grønne løsninger. Ja, helt generelt drømmer jeg om en region, der er grøn og i balance, og som prioriterer de unges mentale helbred.

Mine mærkesager

Trivsel blandt unge

Jeg tror på, at vi skal tage unges trivsel seriøst. Også i regionen! For mig betyder det især, at vi skal opprioritere psykiatrien. Vi ser et stadig større antal borgere med brug for psykiatrisk behandling, og det kræver derfor en øget kapacitet og forbedring af psykiatrien.

Rådgivning i seksualitet, trivsel og sundhed

Derudover skal der for unge være nem adgang til rådgivning i seksualitet, trivsel og sundhed - uanset hvor de bor i regionen. Vi bør derfor oprette flere ungerådgivningscentre i samarbejde med kommunerne, hvor der kan vejledes i alt fra seksualitet og seksuel sundhed til ensomhed og angst. Derudover skal vi også nedbringe ventetiden på at kunne komme til psykolog som ung.

Klima og bæredygtige partnerskaber

Vi står midt i en klimakrise, og derfor bliver vi også nødt til at handle regionalt. Jeg tror på, at regionen i fremtiden skal øge sit fokus på at sikre gode bæredygtige partnerskaber på tværs af regionen.

Om mig

Jeg hedder Josefine, er 23 år, kommer fra Lemvig og bor i dag i Aarhus. Her læser jeg statskundskab på 5. semester, og så stiller jeg op for første gang til Regionsrådet i Region Midtjylland for Radikale Venstre. Det gør jeg, fordi jeg drømmer om en fremtid, der både er grønnere, friere og har plads til forskellighed. Et samfund, der bygger på tillid, frivillighed og omtanke.

Når jeg ikke bruger tiden på at studere, arbejde og tænke over, hvordan vi kan gøre Region Midtjylland endnu bedre, nyder jeg at bruge Aarhus og alle de muligheder der er der, men holder stadig af at tage et smut hjem vestpå og mærke den ro der kommer, når man står ved et brusende Vesterhav. På den måde holder jeg af den store variation, der er i regionen, og jeg ville nyde at kunne være med til at skabe en bæredygtig udvikling i regionen.

2020 - nu
Studentermedhjælper, Frie Skolers Lærerforening