Katrine Robsøe

Erhvervsordfører, ordfører for videregående uddannelse, OSCE-parlamentariker
Opstillet i Østjyllands Storkreds

Jeg tror på, at vi kan gøre i morgen bedre end i dag.

Vi kan mere – og vi skal mere! Jeg ser et Danmark, der husker sit fundament og holder fast i sine sande værdier. Et Danmark, hvor vi har tillid til vores medmennesker og tiltro til fremtiden. Et Danmark, der tør gå forrest og ikke er bange for verden.

Beskyt de danske værdier - medmenneskelighed og mangfoldighed

Jeg elsker Danmark, og netop derfor er jeg radikal. Vi skal ikke spærre os inde bag grænsebomme og forbud, men i stedet åbne armene og tage i mod kvoteflygtninge. Vores styrke ligger i vores medmenneskelighed, vores internationale udsyn og troen på verden omkring os. Vores land og vores værdier er stærke og behøver ikke burkaforbud og grænsekontrol.

Invester i uddannelse – lad alle unge udleve deres potentiale

Jeg ønsker et Danmark, hvor vi tror på fremtiden og har tiltro til de unge, der skal bringe vores samfund videre. Et Danmark, hvor vi ikke sparer, men investerer i uddannelse. Hvor vi har rig mulighed for efteruddannelse og dygtiggørelse.

Sæt fart på den grønne omstilling - Danmark tilbage i førertrøjen

Jeg ønsker et Danmark, der går forrest i klimakampen. Vi er den første generation, der kan se konsekvenserne af klimaforandringerne - og den sidste generation, som kan nå at gøre noget ved dem. Nu, hvor resten af verden endelig har sat sig ind i elbilen, duer det ikke, at den nuværende regering hænger i bremsen. Danmark skal være foregangsland for grønne mål og bæredygtig teknologi.

Om mig

Jeg er vild med håndbold, specialøl og Kims gule snack chips. Jeg har arbejdet både frivilligt og lønnet i integrationsprojekter, plantet træer i regnskoven på Borneo og spist masser af havregryn på min SU.