Radikal Ungdom

Gruppebillede fra Radikal Ungdoms sommerlejr
Radikal Ungdom – eller RU – er Danmarks grønne, humanistiske og internationale ungdomsparti. Vi kæmper for stærke uddannelser, nytænkende økonomisk politik, en ligestillet verden og et retfærdigt retssystem.

Vi engagerer unge i den socialliberale kamp både lokalt, nationalt og internationalt. Vi har lokalforeninger rundt i hele landet, hvor man kan møde andre ungradikale i sit område, vi har spændende nationale arrangementer, hvor man kan debattere, hygge og udvikle sig i et helt unikt fællesskab, og vi har mange muligheder for at rejse ud i verden og gøre en forskel gennem vores internationale paraplyorganisationer eller projektgrupper, der laver udviklingsarbejde.

Radikal Ungdom er en selvstændig forening, som ofte samarbejder med Radikale Venstre. Du kan være medlem af RU, hvis du er mellem 12-30 år gammel, og du kan sagtens være medlem af både RU og RV samtidig. Radikal Ungdoms unge kandidater til både byråd, regionsråd, Folketinget og Europaparlamentet stiller op for Radikale Venstre.
Hvis du er over 30 år, kan du være støttemedlem.

Der er mange måder at være medlem af Radikal Ungdom på. Du altid kontakte os, hvis du har spørgsmål: ru@radikalungdom.dk.

Og du kan læse mere om os på www.radikalungdom.dk

Læs mere om Radikal Ungdom

Radikal Ungdom til demonstration for Ukraine